İhracatta Başarılı Olmak..!
Buradasınız: Anasayfa / Blog
25 Şubat 2025, Salı
İHRACATTA BAŞARILI OLMAK..!
İhracatta Başarılı Olmak..! İhracat bir takım oyunu İşidir. Bunu takımla oynanan herhangi bir spor dalına benzetebiliriz. Amaç, takımla oynayarak takımla kazanmaktır. İhracatta da tam olarak böyledir!
İHRACATTA BAŞARILI OLMAK..!

İhracatta Başarılı Olmak..!

 

İhracat bir takım oyunu İşidir. Bunu takımla oynanan herhangi bir spor dalına benzetebiliriz. Amaç,  takımla oynayarak takımla kazanmaktır. İhracatta da tam olarak böyledir!

Firmanın sahibinden üretim planlamaya, satın almadan uluslararası satış ve pazarlamaya, operasyon biriminden muhasebeye kadar her bölüm bir takım içerisinde uyumlu bir şekilde çalışmazsa ya da yöneticinin kararlarından ve planlarından diğer çalışanlar haberdar olmazsa takımda tıkanmalar yaşanır ve  beklenmedik maliyetler kaçınılmaz olur.

 

Peki, İhracatta başarılı olabilmek için neler  yapmalıyız?

 

Planlama

İhracatta başarıyı yakalayan  firmalar tüm süreçleri önceden belirlenmiş bir plan üzerinde yönetir. Pazarlama,üretim operasyon,lojistik,finans birimleriyle koordineli çalışan bir  ihracat planı oluşturulmalı ve herkes bu plana hakim olmalıdır.

 

Görev Dağılımı

‘’Kimseye güvenemem her şeyi ben yapacağım" bakış açısı firmayı uzun vadede çıkmaza sürükler. Alanında tecrübeli kişilere sorumluluk verin ve ekip içinde iş bölümü yapın. Mikro yönetici olmayın! 

 

 Departmanlar Arasındaki  İletişimi Güçlendirin

Başta dediğimiz gibi, İhracat bir takım işidir! Eğer yöneticiler ihracat planlarını sadece kendi içinde belirleyip ekiple paylaşmazsa, pazarlama  ekibi yanlış fiyat verir, lojistik yanlış teslim tarihi belirler, üretim planlamada aksaklık olur. Bütün departmanlar birbirleriyle düzenli iletişim halinde olmalıdır. Bunu oluşturmak için ise Erp (muhasebe, finans, satın alma, proje yönetimi, tedarik zinciri ve üretim gibi günlük iş faaliyetlerini yönetmek için kullanılan bir yazılım türüdür)  ve Crm (müşteri ilişkilerini yöneten eksiksiz bir yazılım sistemidir )programlarından yararlanarak otomasyonu ve birimler arası entegrasyonu sağlayın.

İhracat Sürecini Tek Kişiyle Yürütmeyin

"Bir çalışan hem ihracat işlemlerini,hem ithalat sürecini yönetsin, hem satın almaya destek versin, hem de satış yapsın" mantığı ile tek kişiye tüm yükü yıkmak verimliliği ve kaliteyi düşürür.

Profesyonel ekip ve sistemler kurarak ihracat süreçlerini optimize edin.

Dijital Araçları ve Veri Analizini Kullanın

rekabetçi bir ihracat süreci için veriye dayalı kararlar almak şarttır. Ticari istihbarat sistemleri, hedef pazar analizleri, CRM yazılımları ve otomasyon araçlarıyla süreçleri hızlandırın, müşteri kazanımınızı artırın. Kısaca dijital araçları mutlaka kullanın.